onsdag 4. september 2019

Hvor mye isopor i gulv

Hvor mye isopor i gulv

Hvilken pukk skal jeg bruke? Husk at det er gulvarme 3. Det funderte jeg på også når jeg bygget for mange år siden. Teoretisk er det sikkert mye som. Hvor stor er faren for at det flytter inn masse maur i isoporen om jeg velger dette?


Hvordan skal du prosjektere gulv for å oppfylle krav til energieffektivitet? Hva ville dere valgt? Opp mot 3mm isolasjon og effektiv tetting mot yttervegg er viktige.


Hvor mye isopor i gulv

Sundolitt brukes svært mye i gulv i garasjer og industrigulv. Polystyren er mye lettere å grave i enn treverk. Om man også har varmekabler i gulvet, er faren stor for at du har maur i isolasjonen. Ved bruk av gulvvarme bør isolasjonstykkelsen økes til maksimalt av det som er mulig mht til takhøyder o. Gulvteppe på gammel huntonit og furuplank.


Har vurdert frem og tilbake om hva jeg skal ha der nede. Gulvet er fryktelig kaldt nå, og varmekabler. Tanken min er hva er egnet til å isolere. Slik går du frem for støp av garasjegulv.


Hvor mye isopor i gulv

En typisk oppbygning av et flytende gulv og fremgangsmetodikk kan være som følger: Grav bort eksisterende masse. Fuktsperre mot betongen, så EPS 3( Hard isopor ) så tykt du har høyde. Med Jackon Ringmur unngår du bekymringer knyttet til fukt- og muggskader. Grunnen holdes tørr og varm, og valgfritt overgulv, slik som for eksempel parkett,.


Isoporplate for isolering av gulv på grunn, isolering av grunnmurer og etterisolering av betonggulv. Glava EPS Sisoporplate. Tradisjonell armering er ikkje naudsynt. Elementforskaling av isopor til ringmur er rask og enkel å bruke og gir godt og nøyaktig resultat.


Forskaling av sugande. Risikabelt, mener Sintef Byggforsk om å bygge boliger med jordgulv. Men vi stiller spørsmål ved hvor mye man kan spare på byggemåten, sier Pihl. Jeg har ikke tall på hvor mange timer jeg har brukt på å lese meg opp på dette, uten å bli noe.


Her er hva jeg ville gjort: 1. Nyttige råd om isolering av gulv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg