tirsdag 30. juli 2019

Oljet eik lysere

Oljet eik lysere

Stolene er i heltre eik med seter trukket i oljet oksehud. Om eieren ønsker å få møblene lysere, må man fjerne lakk, slipe treverket noe ned og. Vi har en spisestue i oljet eik, som naturlig nok har gulnet en del, all den tid den er over år gammel. NYE" Benkeplater- hvitoljet eik!


Drømmeverden interiør villadrommeverden. For noen uker siden skulle jeg olje benkeplatene våre som er av eik. Helt siden jeg oljet de for et år siden har jeg ikke vært helt fornøyd med. Hvordan behandle oljet eik.


Vi anbefaler WOCA olje NATUR eller HVIT ¾ liter. Dette kan du kjøpe hos oss. Har nettopp arvet et flott heltre eikebord av svigerfar. Den er i oljet eik (heltre), ser ut som valnøtt.


Kan vi lysne den? Løsning: Du kan fint lage den lysere. Du kan for eksempel behandle den med hvit oljebeis og hvitpigmentert olje. Hvis du er ute etter en enda lysere overflate, blir løsningen å bleke treverket.


Til bleking av treverk finnes det flere produkter som. De ble i sin tid kjøpt i ubehandlet eik, og jeg har senere satt dem inn med hvitpigmentert olje hvert år for å få en lysere farge.


I utgangspunktet synes jeg. Med litt lysere, hvitaktige benkeplater og hyller? Jeg måtte pusse ned så. Lysne lakkert eik.


Hvis det er utskjæringer eller mye kriker og kroker, kan det være like greit å bruke en maling- og lakkfjerner. En slik Stripper vil fjerne malingen.


Det er eik, det er kjøpt på bohus for år siden, tror jammen jeg betalte. For det første, når du har oljet det vil ikke malingen din sitte skikkelig med.


Oljet eik lysere

Og om du ønsker et lysere uttrykk pusser du bordplaten ned og setter det inn. Spisebord i oljet eik, heltre. I følge møbelbutikk går det også an å behandle med hvitpigmentert olje slik at en lett vil få lysere bor og dermed.


Vi hadde en trapp i sånn gulnet eik i huset. Vi fikk noen til å pusse det og lakket det litt lysere, og det er såå fint! Til nå har jeg oljet det ganger med hvitolje og jeg ser en stor forskjell. Var bordet i utgangspunktet ubehandlet, naturlig eik i fargen?


Oljet eik lysere

Tømmerets naturlige fargetone fremstår noe lysere enn i sin naturlige tilstand. Eik er tilgjengelig med både pusset og børstet overflate, og fargeutvalget er det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg