fredag 27. april 2018

Hekle puff av gammelt sengetøy

Har mye gammelt sengetøy liggende ( hekler matter), tror jammen jeg må. Tusen takk for tips og oppskrift.


Så om du har noen gamle sengetøy eller laken som skal kastes, så kan du hekle en superkul rye til å ha i huset istedet å kaste de. Genialt, gøy også skaper du.


Har du tenkt å kaste de gamle sengetøyene dine? Og brukt til å hekle matter, kurver etc. Så hvorfor ikke la de ubrukte sengetøyene faktisk komme til nytte? Nå kommer jeg på at jeg har ganske mange nøster av slike tøy remser ( gammelt sengetøy og laken) som skulle vært gjort noe med.


Her er heklet puff av gammelt sengetøy. Det er mange som ønsker ein framgongsmåte på å hekle teppe av stoffremser. Kjempe lurt å bruke gammelt tøy på en slik måte. Artig puff synes jeg.


Du trenger: Syltetøyglass, remser av gammelt sengetøy, hyssing, nål og tråd, og en lapp med strekkstoff som er ca dobbelt så stor som. For en genial måte å lage et gulvteppe på!


Det krever ingen heklenål eller søm for å få det til, bare hendene dine. I denne DROPS video viser vi hvordan man hekler puff masker. Prøv denne morsomme heklestrukturen. Hobbyvimsa hobbyvimsa.


Fant oppskriften i ett ukeblad for ca år siden. Har heklet både oval og rund matte. Dette er gjenbruk på sitt beste, og gammelt sengetøy får nytt. Husker mamma heklet tepper av gammelt sengetøy når vi var små.


Hekle puff av gammelt sengetøy

Denne puffen har jeg heklet av gammelt sengetøy som er revet i strimler på ca 3cm og nøstet opp. Jeg fylte den med det. Da jeg drev og reiv opp gammelt sengetøy så støvet føyk var jeg helt klar på hva.


Har fått dilla på å hekle snurreskjerf. Broste kurv i heklet sjøgress. Naturfarget sengetøy i lin. Gammelt treverk: Tapet fra STOREYS. Heklet puff i sjøgress med metall. Aubergine: Sengetøy fra HØIE og tapet fra BORGE. Pled stripete og heklet pute: INTERIØRLAND. Måtte jo også pynte opp litt på gulvet med en heklet matte. Fant frem litt gammelt sengetøy og heklenål nr. Oppskriften er fra Garnstudio og.


Mitt redesignede sybord og et gammelt fabrikkvindu stod i det ene hjørnet med morfars. En gammel puff, en stol og et lite bord - Redesign By Othelies Hjem.


Hekle puff av gammelt sengetøy

Deretter er det bare å hekle, jeg "må" alltid ha noe å gjøre så dette er en fin. Bestemor lærte meg å hekle runde filleryer av gammelt sengetøy. For meg er dette en sommeraktivitet.


Hekle puff av gammelt sengetøy

Det støver mye, og passer best på verandaen eller ute på. De siste tingene som er ferdig malt er en puff, en krakk og en settehylle. Lokket er trukket i et stoff fra et gammelt sengetøy.


En åpen kjole heklet finner alltid et sted i garderoben din.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg