onsdag 17. juni 2020

Tapet på sponplater

Tapet på sponplater

Vi vil ha slette vegger som skal males. Eventuelt hvilken maling kan jeg bruke for å grunne? Forarbeidet avhenger av underlaget som skal tapetseres.


Tapetsering på tapet, sponplater eller malte vegger. Jeg har fjernet flere lag med tapet. Nå står jeg igjen med sponplater på stua. Jeg ønsker meg slette, malte vegger. Hva bør jeg gjøre. Det er noen underlag som alltid bør grunnes før du setter opp et tapet. Dette gjelder blant annet sugende underlag, som for eksempel spon og. Gammel og ruglet tapet kan gi et svært skjoldet resultat om du maler. Generelt skal løse rester av maling og tapet fjernes.


Har du ikke tapetbord kan det enkelt lages av to bukker eller ben og en sponplate, eller en slett dør som. Sikkert et spørsmål som krever befaring før godt svar, men jeg tar gjerne imot erfaringer. Tapetet har mye struktur, og er overmalt. Du trenger ikke en gang lim.


Tapet på sponplater

Det kommer damp ut av denne plata som løser opp limet som sitter bak tapeten. Vi har store forventninger.


OBS: Dersom veggen under tapetet ikke er malt (f eks sponplate ). Sponplate klar for maling eller tapetsering. Walls2Paint sponplate. De ferdigbehandlede sponplatene kommer nemlig også ferdig tapetsert, for å gjøre jobben enda enklere. Andre typer tapet, som papirtapet, tekstiltapet, nyere glassfiberstrie og miljøtapet kan du uten problemer male over.


Tapet på sponplater

Før du setter i gang med å. Fuktighet er nemlig nøkkelen til fjerning av gammel tapet. Vær oppmerksom på at vinyltapet ikke bør males. Bruk tapetoppløser Om det ikke lar. Andre alternativer er tekstiltapet og tapet med naturmaterialer.


Nye plater som gips og spon må grunnes. En ren sponplate er glatt og jevn, og derfor enkel å kle med for eksempel finér, melamin, tapet og glassfilt, men du kan også bare male den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg