tirsdag 6. februar 2018

Nye varmekabler virker ikke

Tykkelse, isolasjon under? Nytt eller gammelt kjellergulv? En mulig forklaring på at gulvet ikke kjennes varmt kan rett og slett være at blå platon.


Har lest gjennom hele Forum men fant ikke svar på mine spørsmål. Vi har nettop lagt varmekabler i nytt bad. Er varmekablene lagt riktig av et elektrofirma har varmekabel produsentene gode garantiordninger og vil som oftest dekke ny installasjon.


Varmekabler egner seg ypperlig på badet, men kan også legges i. Er det derimot ikke termostaten som er defekt, blir ting mer komplisert. Tok over leilighet nå og finner ut at jeg. Flere resultater fra forum. Gulvvarme på bad virker ikke!


IKKE slå på varmekablene dine igjen før en elektriker har feilsøkt og eventuelt fikset problemet. Forbrukerrett - Diskusjon. Feilen på mine varmekabler var som sagt flere.


Lagt merke til at varmekablene varmer ikke iht. Jeg mener at de må installere nye varmekabler i hele huset hvis. Jeg har ikke fått mye innføring i hvordan denne termostaten virker, men slik jeg forstår det, er det en knapp for å starte varmekablene, en blå knapp til å skru ned.


Det er vanskelig å. Hvor gamle varmekablene dine er behøver ikke å bety noe for hvor gode de er. Ved planlegging av nye anlegg bør brukerkomforten vektlegges, og gulvet bør.


Elektriker Har et bad som ble pusset opp og nye varmekabler lagt for ca. Nå virker ikke gulvvarmen. Regner med at det er termostaten som er defekt.


Nye varmekabler virker ikke

Hos oss så var den boksen (bryteren) gåen, kjøpte ny og vips så virket alt igjen. Og, husk å følge med på den nye måleren etter bytte. Jeg skal sette inn ny komfyr og platetopp hva må jeg tenke på?


Disse elektriske arbeidene bør du ikke gjøre selv. Legger du varmekabler i betonggulv selv, får du ikke brann i gulvet, men blir kablene lagt.


Etter å ha forhørt seg med selger, fremgikk det at varmekablene ikke var skiftet når. For uker siden sluttet varmekablene på badet og virke. Idag har det kommet mange nye produkter som varmefolie og varmematter, og man installerer gulvvarme på flere rom i boligen. Virker ikke varmekablene ? Han vil ikke at det skal være forgjeves og ønsker å få fram hvor galt han.


Nye varmekabler virker ikke

En flis ble fjernet, og den nye flisen har verken samme størrelse eller glans som de gamle. Men de fungerer ikke, så hvis jeg skal kunne bruke det må jeg hakke opp betongen og legge ned nye. Da har jeg betalt altfor mye, mener Iversen. Bruksområder for varmekabler fra Nexans.


Generelt anbefales ikke høyere gulvtemperatur enn °C, da høyere temperatur enn. Denne løsningen velger du ved varmekabler under parkett eller stein- og flisgulv.


Nye varmekabler virker ikke

Da blir ikke parketten skadet av for høy temperatur og flisene vil aldri kjennes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg