fredag 17. august 2018

Bonsaifiken mister blader

Det er typisk for Ficus å få "sjokk" og miste blader når de blir flyttet på. En vakker plante med middels store, blanke og grønne blader. Et lettstelt alternativ til en bonsai.


Trives i lys til halvskygge. Vannes når jorden har tørket nesten ut. Stelletips Ficus Ginseng.


Vanning: La jorda tørke litt opp mellom vanning, men gjennomvannes grundig med romtemperert vann når det vannes. Hva skal jeg gjøre? Den siste uken har det skjedd noe trist, nesten alle bladene har falt. Noen som vet ka eg kan gjøre for å redde min høyte elskede mr.


Min Ficus Microcarpa Ginseng mister bladene. Bonsaifikus akutt hjelp! Skravleforum for. Flere resultater fra forum. Hvorfor er min ficus ginseng fig miste blader? Ficus kan miste sine blader for en rekke årsaker. Feilaktig Lys eller Temperaturer. Dårlige lysforhold kan føre ficus å slippe bladene. Det er naturlig at noen blader etter hvert blir gule og faller av. Planter som mister blader. Mister planten derimot mange blader kan det skyldes en plutselig.


Bjørkefiken kan også reagere negativt på plutselige lys- eller temperaturendringer - å miste alle sine blader, men vanligvis ikke dø - så gjøre endringer veldig. Så jeg lot det stå. Akkurat der tror jeg problemet var for mye vann, ettersom de ble gule i bladene og ikke visnet. Mister også norn sukulenter og kaktuser Lykke til.


Hvis din bonsai begynte å miste blader uten tilsynelatende grunn er overdreven fuktighet eller tørrhet skyldig. Imidlertid kan en plutselig søl av kald luft eller en.


Du må også passe på at bladene ikke berører det kalde vinduet, da kan planten få et kuldesjokk og bladene. Sensible planter vil reagere med å miste blader.


Er bladene store begrens bladstørrelsen, slik at stiklingen din ikke fordamper for mye vann. Sett den ferdige stiklingen i pottekanten. Disse bladene må ikke beskjæres, for da mister de sin naturlige form.


Den mister fortsatt noen store friske blader og har sett at de siste dagene så har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg